Tuesday, May 02, 2006

Alla vägar bär till Milan

Jag har fört fram den här tanken på annat håll (whoas forum), men tar den igen eftersom, well, jag gillar den skarpt: varför försöker sig svenska landslaget inte på ett Milan-mittfält? Om vi bortser från att vi har modell-Freddie i stället för Kaka - vilket inte nödvändigtvis måste vara en försvagning, Fredrik börjar inte gråta varje gång någon kommer åt hans hälsenor (han gnäller på domaren i stället) - finns ju alla förutsättningar. Tobbe Linderoth är ju en mindre grottig Gattuso. Anders Svensson skulle lätt kunna bli en Pirlo: alibijobba, ha mycket boll och slå ett par grymma passningar per match. Mango-Kim är inte bara en tvåvägsspelare på samma sätt som Clarence Seedorf, jag är övertygad om att Källström åtminstone för tillfället är mycket bättre än holländaren.
Det som talar emot den här idén är den som talar emot alla idéer med vårt kära landslag - vi har en enda stackars ytterback som klarar att komma runt på kanten och slå inlägg. Och han är just nu skadad.

1 Comments:

Blogger Göran said...

plus att vi har en landslagsledningsom är lika öppen för nya idéer & spelformationer som... tja jag vet inte, jag för quorn

4:02 AM  

Post a Comment

<< Home