Friday, June 23, 2006

En midsommarnattsdröm (Pro Evo Remix)

I den närmast överjävliga åttondelsnervositeten (varför har alla lag sina främsta offensiva vapen på den kant som är vår svagaste defensivt?) beslöt jag mig för att stilla mig genom att försöka skapa en positiv bild i skallen. Kort sagt, jag spelade en "Pro evolution soccer 5"-match på Playstation 2 mellan Sverige och Tyskland. På den svåraste nivån, eftersom matchen på lördag just kommer vara en match på den svåraste nivån.
Det gick som jag hoppas det gör i morgon. Även om det började dåligt. Tufft och tätt från start. Isaksson stoppar skott från Ballack, ett friläge från Klose, Podolski gör mål, men där kommer flaggan från linjemannen. Noll-noll i paus, med spelövertag för Tyskland.
Bättre efter paus. Lucic och Edman gör en jättematch och stänger hela den vänstra halvan av plan. Alexandersson har fortfarande problem till höger, men får bättre hjälp nu av Linderot och Mellberg. Källström skickar boll efter boll ut till Ljungberg som lekande lätt tar sig förbi Friedrich varje gång. Och så hittar han Zlatan i högerytterläge i den 65 minuten. Z väntar ut Lahm, vänder bort honom, petar bollen förbi Metzelder och har friläge när tacklingen kommer. På benet, inte bollen. Domarens signal kommer omgående. Larsson sätter straffen hur säkert som helst.
Resten av matchen blir en anstormning mot isaksson - som är fullständigt briljant och håller undan. Vinst ett-noll.
Repris på lördag, please.
XXXXXXXXXXX
För skojs skull spelade jag en match till. Det borde jag inte ha gjort. Noll-noll efter full tid, noll-noll efter förlängning, lika efter nio straffar. Då kliver en spelare fram och slår en låg straff till vänster som smiter utanför stolpen precis. Vem? Mellberg...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home